“Vi vill stärka vårt varumärke steg för steg. Vi behöver riktning, entusiasm och metoden för det.”

Norconsult är en av Nordens största samhällsbyggnadskonsulter och drivs av 5000 arkitekter, specialiserade ingenjörer med flera. Vårt samarbete startade 2015 då Löfgren branding fick uppdraget att utveckla varumärket för stark konkurrenskraft på den svenska marknaden. Vi såg potentialen i kreativitet och samarbete samt en kultur som är värdefull både för medarbetarna, företaget och kunden. Det bildade spetsen i Norconsults svenska varumärkesstrategi.

Tillväxt blev ett annat nyckelord, för en större plats på marknaden med större möjligheter att göra mera nytta för fler människor. 2017 myntade vi Top Ten 2021 för målet att bli en av de tio största företagen i branschen, med ett starkt varumärke, på fem år. Målet, med mer än en fördubbling av omsättning och medarbetare, klarades med god marginal. Ett kvitto på frukten av tillväxt- och varumärkesstrategi som går hand i hand.